در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه اقامت قبرس و تمامی فاکتورهای مربوطه از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط مهاجرت به قبرس و راه و روش های مهاجرت به قبرس عبارتند از:


خرید مسکن با خرید ملک

با راه اندازی کسب و کار سفر کنید

یک مهاجر در حال تحصیل در قبرس

دریافت ویزا و دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که به دنبال زندگی در قبرس هستند، خرید ملک هوشمندانه ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلف برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد که به شما امکان می دهد مصالح ساختمانی خود را انتخاب کنید و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه داشته باشید.

تنوع املاک، از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا مجلل ترین ویلاهای ساحلی، یکی از جاذبه هایی است که حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای قیمت دارد، که منجر به مهاجرت بسیاری از مردم از شمال اروپا و روسیه شده است. کشورهای سخنگو به قبرس شمالی با خرید ملک.

اصولا با خرید ملک، هزینه مکان را پرداخت کرده اید و اقامت خانواده قبرس را دریافت کرده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند انگلیس، برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت ملک در قبرس شمالی با پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبهای بریتانیا است. اساساً تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه در همین مورد است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و ثبت اسناد به لیر ترکیه می باشد. البته املاک در قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آن پرداخته شده است:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه از نظر خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز ارزشمند پوند انگلیس

اجازه نمی دهد اموال به خارجی ها فروخته شود و به مردم ترکیه یا سازمان های دولتی به نصف قیمت به لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت فروخته شود. قیمت. و هر کشوری (افغانستان - چین - سوریه) - برخی کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده اجازه سرمایه گذاری در قبرس شمالی را ندارند. همچنین شروط زیادی بر اسرائیل تحمیل شده است.)

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک آماده) مجوز فروش چندباره برای املاک پیش خرید شده و ناتمام.

اسکان در تسهیلات صرفاً با میزان اقامت درج شده بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

اتباع خارجی می توانند در مناطق خاصی در هر نقطه از قبرس در املاک زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون مدرک با خارجی ها مبادله می شود و این یک معامله است. اما آنها اقامت ندارند. مشکل).

به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد، نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. شما می توانید ملک را به صورت اقساط در مدت ده سال پرداخت کنید و پس از تحویل ملک به پرداخت ادامه دهید. همچنین می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت ملک (لیره) به طور قابل توجهی افزایش نمی یابد، در حالی که رشد قیمت ملک (GBP) از 10 تا 30 درصد در هر سال متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید نخبگان، خرید زمین و ثروت و سهم برابر با شهروندان قبرسی

افرادی که با خرید ملک به خانه خود می رسند چه کسانی هستند؟

شخصیت خریدار و زیر مجموعه.

زیر مجموعه های خریداران فردی شامل:

• همسر

کودک زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید به طور جداگانه به پلیس مهاجرت (برای دختران زیر سقف سنی و برای پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• پدر و مادر خریدار

لطفا توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. بر اساس تجربه سرمایه گذاری و مسکن، ما خرید دو ملک مجزا را برای کسانی که به دنبال خانه ای برای والدین خود هستند پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید برای اقامت دائم والدین خود یک ملک جداگانه (حتی به صورت آتلیه یعنی واحد بدون اتاق خواب) خریداری کنید وگرنه باید تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که برای شما به صرفه نیست.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک مشارکت شریک شوند اما قوانین اخذ مسکن با معامله مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و پیمانکار فرعی) می توانند در یک ملک زندگی کنند یا اگر هر دو ازدواج نکرده باشند، دو خواهر و برادر می توانند در یک ملک زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی املاک و مستغلات بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه پاسپورت معتبر با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور مبدا توسط این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری این افراد را از طریق سازمان اینترپل ردیابی می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری می توانند دریافت کنند. یک سند.

لازم به ذکر است که در قانون جدید قبرس شمالی 2024 محدودیت های زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل اعمال خواهد شد.

آیا می توانم با خرید ملک اقامت دائم دریافت کنم؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اجازه اقامت اقدام کند. این اقامت در سه سال اول سال سوم تا پنجم و از سال پنجم به بعد در صورت داشتن شرایط زیر می تواند اقامت دائم تلقی شود:

• باید منابع مالی برای اقامت یک، دو و پنج ساله (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک آماده اقامت) فراهم کنید. شرط اقامت پنج ساله داشتن دارایی هایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر قصد سفر دارید و نمی خواهید اقامت دائم قبرس را داشته باشید، باید هر سال یا هر دو سال یکبار اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه یک آدرس مسکونی معتبر (اجاره و اثبات خرید ملک خریداری شده قبلی).

• آزمایش های پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی ترخیص سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور جداگانه بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا هنگام خرید ملک می توانیم از طریق اقامت کار کنیم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را (از ویزای مالک به ویزای کاری) تغییر دهید. چون وزارت کار قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و اگر نوع ویزا به دلیل بیمه تغییر نکند جریمه سنگینی می گیرند و یا از کشور اخراج می کنید.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی درجه دو)

• داشتن دانش ویژه لازم (مربوط به صنعت ساختمان، صنعت گردشگری، حوزه آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده رایگان از خدمات درمانی در مراکز دولتی

آموزش رایگان مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با قیمت پایین (فقط برای کسانی که به تحصیل ترکی در دانشگاه ادامه می دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه دریافت کنید.

امکان خرید اقساطی و دریافت وام بانکی وجود دارد

روند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها را بسیار تسهیل می کند.

با راه اندازی یک شرکت به قبرس شمالی بروید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. این امر باعث شده است که سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان با ارائه پشتیبانی عالی از بنیانگذاران کسب و کار، گرفتن مجوز کسب و کار و سپس دریافت وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، کسب و کار خود را راه اندازی کنند. چرا؟ من در قبرس شمالی هستم.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار زیاد است. تعداد دانشجویان قبرسی سه برابر بیشتر از دانشجویان خارجی در این کشور است. بر اساس برآوردها سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به این کشور می آیند. بنابراین، مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را برآورده می کنند، ممکن است بازار کار بهتری داشته باشند.

علاوه بر این دو حوزه، هر کسب و کاری که مرتبط با بازار ساخت و ساز باشد، بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه خود دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک در قبرس شمالی روی آورده اند و کارهای ساختمانی با سرعت و مقیاس بسیار بالایی در این کشور در حال انجام است.

اگر بخواهیم سرفصل‌ها را در مورد شرکت‌هایی با آینده بسیار خوب بگوییم، باید اینطور بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به کار دانشجویی

تعمیر موبایل

سلمانی

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای.

دفتر معماری

ساخت و ساز

ساخت کابینت و لوازم چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک یک تبلیغ است

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در بخش مسکن نیز موثر است. صاحبان مشاغل ویزای تجاری 2 ساله را از قبل دریافت می کنند و تمام واحدهای آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامتگاه دریافت می کنند (معیارها برای هر نوع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای دریافت اقامتگاه نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند دریافت اسکان سریعتر و آسانتر از انواع دیگر است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی euromy را از دو طریق دریافت کنید:


• ثبت نام در دانشگاه ها

در دانشگاهی ثبت نام کنید که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهد. برخی از مدارس دوره هایی را به زبان های ترکی، انگلیسی، آلمانی یا دوره های کوتاه مدت مانند مدارس فنی و حرفه ای ارائه می دهند. دوره ها شامل مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار می باشد.

دانشجو (چه دانشجوی کالج یا دانشگاه) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما دوستان او که بالای 18 سال سن دارند باید توان مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و افراد تحت تکفل آنها از کلیه امکانات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و اجازه افتتاح حساب بانکی را خواهند داشت

در این صفحه اطلاعات دقیقی در مورد دانشگاه های قبرس شمالی داریم.

مزایای اقامت تحصیلی قبرس شمالی معایب اخذ اقامت تحصیلی قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی دانشگاهی و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ ویزا برای همسر دانشجو - امکان شخص شدن - اقامت دائم - الزام به خروج از کشور پس از فارغ التحصیلی

اخذ اقامت قبرس با دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزای کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، اگر کارفرمایان در خارج از جزیره تخصص داشته باشند و بخواهند آن را در تجارت قبرس خود بگنجانند، حق دارند یک پیشنهاد شغلی را به متقاضی ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کارفرما کفیل قانونی می شود.

همچنین کارفرما باید مبلغ را در بانک به نام کارمند خارجی مسدود کند. تمام این محدودیت ها برای اطمینان از اینکه کارفرمایان به افرادی که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و فیلترهای اولیه دولتی (توانایی مالی و کارت سلامت) را پشت سر گذاشته اند، ترجیح می دهند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغ تعیین شده توسط وزارت کار را به عنوان دستمزد و علاوه بر حق بیمه ماهانه کارمند به کارمند بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی تقریباً 3000 لیر ترکیه و حقوق اولیه تقریباً 20000 لیر ترکیه است.

مهاجرت مالی به قبرس

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق روش های مالی و اجاره ای راهی برای اخذ اقامت سال های گذشته بود که در قوانین جدید ۲۰۲۴ لغو شده است. در دسته ویزای موقت این بار; مبلغ کمک هزینه بیش از 25 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که به طور کلی برای دریافت فاینانس در بانک قبرس باید مبلغ مورد نظر و از زمان اقدام تا زمان اخذ اقامت (که حدود دو ماه یا کمتر طول می کشد) به حساب شما واریز شود. زمان بیشتر) در حساب شما. فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیر مجموعه خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و برای آن زیر مجموعه نیازی به هزینه اضافی نیست. (زیر دسته ها در انواع اقامتگاه ها یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق اقامت دائم دریافت کرده اند می توانند مانند سایر انواع اقامت از مزایای رایگان دولت برخوردار شوند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای کشور است.

بسیاری از کشورها، از جمله قبرس جنوبی و یونان، تلاش می کنند با فروش مقادیر زیادی شهروندی به خارجی ها، شکنندگی مالی خود را جبران کنند. این امر منجر به هجوم مجرمان ثروتمندی شده است که به دنبال هویت جدیدی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در این کشورها هستند و امنیت کشور را تهدید می کند.

قبرس شمالی کشوری امن است. او بدون توجه به حجم سرمایه گذاری در 5 سال اول، مهاجران را با وسواس و دقت اندازه گیری می کند. پس از حداقل 5 سال تایید، در مرحله اول به کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت منجر می شود.

آیا زیر 18 سال می توان ویزا و اقامت خود را دریافت کرد؟

هرگز! در هر صورت افراد زیر هجده سال می توانند هرگونه معافیت ویزا را درخواست کنند. افراد زیر هجده سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. همچنین، آنها اقامت مستقلی دریافت نمی کنند و باید به عنوان والدین یا بخشی از والدین به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارائه شوند. مدارس قبرس شمالی، اعم از دولتی یا غیرانتفاعی، مجاز به ثبت نام دانش آموزان خارجی هستند در صورتی که والدین آنها مقیم قانونی باشند.