اگر جدیدا یک سرور مجازی ویندوز یا سرور اختصاصی خریداری کرده اید، به احتمال زیاد نحوه کار کردن با آن را نمی دانید؛ شما در اولین مرحله باید از طریق ریموت دسکتاپ کانکشن، به سرور مجازی یا سرور اختصاصیتان متصل شوید. در ادامه توضیحات بیشتری را در این مورد خواهیم داد.

ریموت دسکتاپ چیست؟

Remote Desktop Connection یک نرم افزار است که شما می توانید با استفاده از آن در کامپیوترتان، به یک کامپیوتر یا سرور مجازی و اختصاصی دیگر اتصال پیدا کنید و آن را از فاصله دور تحت کنترل خود درآورید.

توجه داشته باشید که با استفاده از ریموت دسکتاپ کانکشن شما می توانید به تمامی بخش های کامپیوتر یا سرور دیگر دسترسی داشته باشید و هر تغییری که می خواهید را بر روی آن اعمال کنید.

بعد از اتصال، هیچ محدودیتی نخواهید داشت و دقیقا می توانید کامپیوتر دیگر را مانند کامپیوتری که در مقابلتان قرار دارد، کنترل کنید.

نحوه اتصال به سرور مجازی VPS ویندوز با استفاده از ریموت دسکتاپ

در مرحله اول، باید به منوی Start در ویندوزتان بروید و بر روی فلشی که در پایین قرار دارد کلیک کنید؛ بعد از انجام این کار، برنامه های (Apps) ویندوز شما نمایش داده خواهد شد.

در قسمت لوازم جانبی ویندوز (Windows Accessories) بر روی ریموت دسکتاپ کانکشن کلیک کنید؛ برای کم شدن زمان انجام این فرایند، می توانید به صورت مستقیم Remote Desktop Connection را در منوی استارت تایپ و سرچ کنید تا این نرم افزار برای شما نمایش داده شود.

البته با یک روش دیگر نیز می توانید به ریموت دسکتاپ کانکشن دسترسی پیدا کنید؛ در این روش، ابتدا باید پنجره ران (Run) را با زدن کلید ترکیبی ویندوز (Windows) و R به صورت همزمان باز کنید.

در مرحله بعد، mstsc را در پنجره ران سرچ کنید و دکمه Enter را بزنید؛ با انجام این کار، نرم افزار ریموت دسکتاپ کانکشن برای شما به اجرا در می آید و یکی از مراحل اصلی اتصال به سرور مجازی ویندوز VPS از طریق این نرم افزار را طی می کنید.

بعد از اجرا شدن نرم افزار Remote Desktop Connection، باید IP که همان آدرس سرور مدنظرتان است را در قسمت کامپیوتر وارد کنید و دکمه کانکت (Connect) یا همان اتصال را بزنید.

بعد از انجام فرایند بالا، صفحه ای مقابل شما به نمایش در می آید که باید User (نام کاربری) و Password (رمز عبور) را برای ورود به سرور، وارد کنید؛ در بخش نام کاربری یا همان یوزر، عبارت Administrator که به معنی مدیر است را بزنید و در بخش رمز عبور نیز رمزی که در اختیار دارید را وارد کنید.

البته توجه داشته باشید که ممکن است نام کاربری شما تغییر کرده باشد؛ در این صورت، باید نام کاربری که در اختیار دارید را وارد کنید اما به صورت پیشفرض و خودکار، نام کاربری شما Administrator خواهد بود.

اگر می خواهید برای ورود مجدد نیازی به وارد کردن دوباره اطلاعات نداشته باشید، تیک گزینه مرا به خاطر بسپار (Remember me) را بزنید؛ زمانی که کار های مربوط به این صفحه را انجام دادید، بر روی OK کلیک کنید.

اگر برای اولین بار است که می خواهید به سرور مجازی ویندوز VPS از طریق ریموت دسکتاپ اتصال پیدا کنید، احتمالا هشداری مقابل شما به نمایش در خواهد آمد.

می توانید با فعال کردن تیک گزینه don’t Ask me again for connections to this computer (از من دیگر برای اتصال به این سرور سوال نکن) و کلیک بر روی Yes، این مرحله را پشت سر بگذارید.

شما به راحتی بعد از طی کردن مراحل بالا، آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز VPS از طریق ریموت دسکتاپ را فرا گرفته اید و پنجره ای که نشان می دهد اتصال شما موفقیت آمیز بوده است، مقابلتان به نمایش در خواهد آمد.

اکنون می توانید سرور مجازی مورد نظرتان را از طریق کامپیوتر به راحتی مدیریت کنید.