دستگاه های کپی صرف نظر از نوع آنها، روش نصب یکسانی دارند. در این مقاله نحوه کار با شبیه ساز توشیبا را یاد می گیریم. همانطور که می دانید شبیه سازها بسیار مهم هستند و اگر کاربر نتواند به درستی نصب و نصب کند، نمی تواند از دستگاه کپی توشیبا استفاده کند. اگر شما نیز به دستورالعمل نصب و استفاده از دستگاه کپی توشیبا نیاز دارید، به شما توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در ادامه مراحل کار با دستگاه کپی توشیبا و کار با آن را طی می کنیم. همانطور که می دانید انواع دستگاه های کپی در مدل های تک کاره و چند کاره با قابلیت کپی رنگی و سیاه و سفید تولید می شوند. در صورتی که قادر به نصب و راه اندازی دستگاه کپی توشیبا با استفاده از روش های زیر نیستید، می توانید برای دریافت خدمات مربوط به نصب و راه اندازی دستگاه و نحوه نصب آن با واحد تعمیر دستگاه کپی توشیبا تماس بگیرید. با او کار کنید

عملیات با دستگاه کپی توشیبا

در این قسمت به بررسی مراحل کار با دستگاه کپی توشیبا می پردازیم. توجه داشته باشید که در برخی موارد گزینه های ذکر شده ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشند. برای آموزش کار با دستگاه کپی توشیبا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1. اولین قدم تمیز کردن صفحه اسکنر است. هر گونه کثیفی یا اثر انگشت روی صفحه اسکنر کیفیت کپی را کاهش می دهد. برای این منظور، مهم است که ابتدا دستگاه را تمیز کنید. برای تمیز کردن صفحه اسکنر، یک محلول تمیز کننده را روی یک پارچه تمیز یا پد پنبه ای بریزید و به آرامی روی صفحه اسکنر بمالید. به خاطر داشته باشید که برای افزایش عمر شبیه ساز از کپی کردن یادداشت های چسبناک خودداری کنید. این چسب ها گرد و غبار را جذب می کنند و کیفیت کپی را بسیار کاهش می دهند.

2. مناسب بودن اوراق ورودی یکی از نکاتی است که در آموزش کار با دستگاه کپی توشیبا باید به آن توجه کرد. کاغذ در اندازه ها و وزن های مختلف موجود است، بنابراین ظرفیت سینی را برای قرار دادن آن در دستگاه کپی در نظر بگیرید.

3. برای چاپ تصاویر و متن مورد نظر از کاغذ رنگی روشن استفاده کنید. این اسناد با کنتراست بالا، خوانایی متون چاپی را افزایش می دهند. بهترین راه برای گرفتن یک کپی با کیفیت استفاده از کاغذ سفید است.

4. برای شروع کار با دستگاه کپی، ابتدا مطمئن شوید دستگاه به برق وصل است، سپس دکمه استارت را فشار دهید تا دستگاه کپی توشیبا روشن شود.

عملکرد دستگاه فتوکپی توشیبا

1. دستگاه را برای کپی برداری و طبقه بندی نقل قول ها آماده کنید. به یاد داشته باشید که کاغذ شما باید صاف روی هم و بدون منگنه باشد. اگر کاغذ خرد شد ابتدا آن را جدا کرده و در دستگاه قرار دهید. چرا دستگاه کپی کپی نمی کند؟

2. برخی از دستگاه های کپی دارای قابلیت ADF یا تغذیه خودکار هستند، این ویژگی به شما کمک می کند از قرار دادن صفحات جداگانه روی شیشه جلوگیری کنید. با این گزینه می توانید دیسک را در مجموعه قرار دهید تا فرآیند کپی انجام شود. صفحه اسکنر دارای خط کش های عمودی و افقی است که اندازه کاغذ روی آن نوشته شده است.

با توجه به نوع کاغذ A3، A4، A5 و غیره، باید آنها را روی صفحه اسکنر دستگاه کپی تنظیم کنید و یک کپی تهیه کنید. در این کار چیدمان صحیح صفحات مهم است. اگر صفحه‌ها نادرست باشند، ممکن است برخی از قسمت‌های کپی شده سیاه یا کاملاً کپی شده باشند.

3. قبل از اعمال فرآیند کپی، باید تعداد کپی مورد نیاز را مشخص کنید. توجه داشته باشید که هر دستگاه دارای حداکثر ظرفیت مشخصی است که برای هر دستگاه متفاوت است.

4. تنظیم صحیح کنتراست از دیگر مواردی است که کاربر باید در هنگام کپی به آن توجه کند. کنتراست کافی کیفیت چاپ را تا حد زیادی افزایش می دهد و متن را خواناتر می کند. کاربر می تواند با توجه به نیاز خود کنتراست بالا یا کم را انتخاب کند.

5. برخی از دستگاه های کپی می توانند سیاه و سفید و برخی از دستگاه های کپی رنگی کپی کنند. اگر دستگاه شما قابلیت کپی رنگی را دارد، بهتر است سیاه و سفید یا رنگی را برای انجام آن انتخاب کنید.

6. در برخی از دستگاه های کپی آوافرهنگ امکان پرینت از دو طرف نیز وجود دارد و در صورتی که دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد یا در تنظیمات پیش فرض باشد، فقط از یک طرف کپی می کند. برای این منظور، اگر به عملکرد از راه دور روی دستگاهی نیاز دارید، ابتدا تنظیمات مربوطه را روی دستگاه اعمال کنید.

7. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید حجم کتاب است. با دانستن اندازه سند، دستگاه به طور خودکار تصاویر را بزرگ یا کوچک می کند.

8. پس از اعمال تنظیمات در این مرحله، دکمه Copy را فشار داده و منتظر بمانید تا برگه چاپ شود.

9. اگر نیاز به توقف دارید در حالی که دستگاه کپی کار می کند، می توانید از دکمه های Stop یا Cancel استفاده کنید.