یکی از وسایلی که امروزه در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرد جاروبرقی است. جاروبرقی مانند هر وسیله الکترونیکی در صورت عدم استفاده صحیح و عدم نگهداری بر اساس اصول کارایی و عمر آن کاهش می یابد. هر وسیله الکترونیکی و الکتریکی برای افزایش عمر خود نیاز به تعمیر و نگهداری اولیه مناسب دارد. داشتن جاروبرقی برای نظافت ضروری است و هر خانه ای باید یک جاروبرقی داشته باشد. تا انتهای این مقاله با خدمات پس از فروش بوش همراه باشید.


در این مقاله از نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش می خواهیم نکات مهم اصول نگهداری جاروبرقی را توضیح دهیم:


از برداشتن اجسام تیز و بزرگ با جاروبرقی خودداری کنید. این کار احتمال شکستن کیسه جاروبرقی یا شلنگ را از بین می برد.

این کارها را به طور منظم انجام دهید:

کیسه جاروبرقی را تعویض کنید.

اطمینان حاصل کنید که نازل جاروبرقی توسط زباله های کوچک مسدود نشده است.

فیلتر جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید

مدت زمان استفاده از جاروبرقی 15 دقیقه می باشد. بعد از 15 دقیقه آن را خاموش کنید تا خنک شود. پس از کمی استراحت به جاروبرقی، آن را دوباره روشن کنید.

هنگام استفاده از جاروبرقی، آن را با احتیاط حرکت دهید و اگر سیم جاروبرقی کوتاه است، آن را حرکت ندهید و با قدرت نکشید.

اگر جاروبرقی شما مکنده ندارد، از آن برای جمع آوری آب استفاده نکنید. این به موتور و قطعات داخلی آسیب جدی وارد می کند. همچنین از استفاده از جاروبرقی در مناطق مرطوب و مرطوب خودداری کنید.

به طور مرتب قطعات جاروبرقی را چک کنید. قطعاتی مانند قطعات جاروبرقی، برس، تسمه و غیره. باید بررسی و تمیز شود. این امر بر عملکرد خلاء تأثیر بسزایی دارد.

کیسه یا مخزن جاروبرقی را بیش از حد پر نکنید. هر چند وقت یکبار کیسه خود را پر کنید خالی کنید. کیسه پر باعث گرم شدن بیش از حد موتور و کاهش عمر جاروبرقی شما می شود.