برای بررسی ویژگی های یک گوینده تجاری، اولین قدم این است که بگوییم قدرت صدای شما و صدای دلنشین و آرام گوینده رادیو، مخاطب را به سمت صدا جذب می کند. خوانش های واضح و بیان احساسی شما باعث جذب مخاطب به تیزر تبلیغاتی می شود.

احساسات مخاطب را در نظر بگیرید. اگر یک سخنران بین المللی هستید، مطمئن شوید که زبان و لهجه هایی که صحبت می کنید را می دانید.

بهتر است شخصیت تبلیغی را که در حال انجام آن هستید در فضای تبلیغاتی ارائه دهید. پیام را صمیمانه به مخاطبان بدهید و هیجان و احساسات زیادی در صدای خود داشته باشید و در نهایت سعی کنید هر روز مهارت های گفتاری خود را ارتقا دهید.

برای درک تاثیر و اهمیت صدا در تبلیغات، با یک مثال شروع می کنیم. تصور کنید در حال تماشای فیلمی از تلویزیون هستید و ناگهان تبلیغات تلویزیونی شروع می شود، اگر صدای موزیک یا صداهای آشنا دلنشین یا مرتبط با کلیپ و صدا باشد، چقدر برای شما جذاب خواهد بود؟

آیا واقعاً فقدان صدای مناسب یا صدای استراتژیک انسانی در یک نمایش را دوست دارید؟

تحقیقات نشان می دهد که مردم و مصرف کنندگان نه تنها تحت تأثیر آنچه می بینند، بلکه تحت تأثیر آنچه می شنوند نیز هستند. احساسات بیننده پس از دیدن یک تیزر تبلیغاتی تاثیر زیادی بر نحوه به خاطر سپردن محصول دارد و صدا نیز تاثیر زیادی بر احساسات بیننده دارد.

صدا دومین حس تأثیرگذار در بازاریابی و تبلیغات است. چون صدا توجه مردم را جلب می کند و جلوه تیزر تبلیغاتی بالا می رود. تبلیغ کنندگان باید توانایی تطبیق لحن و صدای خود را با محصولات و خدمات شرکت داشته باشند.

هر تیزر بسته به محصول و هدف ارائه آن باید صدا و لحن متفاوتی را انتخاب کند. صدا می تواند صدای یک متخصص، مربی، دوست و غیره باشد.

چگونه از میکروفون به درستی استفاده کنیم؟

استفاده از صدا و نریشن برای تیزرهای تبلیغاتی تقریباً در همه بخش ها مانند: تبلیغات در رادیو، تلویزیون، پادکست، اینترنت و ... کاربرد دارد.

گوینده تیزر تبلیغاتی باید متن مورد نظر را با لحن و بیانی واضح و مشخص بخواند و تیزر باید هدف از تیزر را به مخاطب منتقل کند، موضوعاتی را که مخاطب باید به آن توجه کند برجسته کند و در مورد آن احساس مثبت ایجاد کند. محصول. مخاطبان. بلند شد

گوینده تریلر باید با صداپیشگی و لحن باعث شود مخاطب احساسات را احساس کند و خوشحال شود. باید تیزر و محصولات آن را زنده کند.

یکی دیگر از وظایف یک تبلیغ کننده تیزر این است که بتواند صدایی منحصر به فرد برای هر شرکت و محصول ایجاد کند. این به یک محصول یا برند تبلیغاتی یک شخصیت منحصر به فرد و صدای منحصر به فرد می دهد.

مهارت های زبانی: اگر یک سخنران بین المللی هستید، باید به زبانی که صحبت می کنید مسلط باشید. شما باید بتوانید تفاوت های لهجه را تشخیص دهید، زیرا در این صورت ارتباط قوی تری با مخاطب ایجاد می کنید و تاثیر صدای شما بیشتر می شود.

عملکرد کلی: وقتی برای یک تیزر تبلیغاتی می خوانید، باید به یاد داشته باشید که صدای شما باید به مجموعه کلمات، احساسات و اهداف تیزر اشاره داشته باشد. پس بهتر است از تمام کارایی صدای خود استفاده کنید.

نحوه صحبت کردن: از آنجایی که شما یک گوینده تیزر هستید، اولین چیزی که مخاطب شما متوجه می شود نحوه صحبت شما است. ایده خوبی خواهد بود که نحوه صحبت کردن خود را منحصر به فرد کنید تا با محصول مطابقت داشته باشد. آنها قابل اعتماد، قوی، دارای شخصیت دوستانه و علاقه مند به محصول و برند هستند.

ارسال پیام: این وظیفه اصلی گوینده است و از تمامی مهارت ها و نکات فوق برای رساندن پیام تیزر و تاثیرگذاری بر روی مخاطب استفاده می شود. سه راه برای ارسال پیام وجود دارد:

فروش سخت: در این روش گوینده تریلر باید اطلاعات را با صدای بلند و هیجان انگیز به مخاطب ارائه کند.

نرم فروش: در این روش صدای گوینده نیازی به قوی و قدرتمند بودن ندارد، بلکه باید از صدایی آرام، معقول و قابل فهم استفاده کند.

روش دیگر استفاده از چند بلندگو است، زیرا متن تیزر تبلیغاتی مکالمه ای بین افراد است که حول هویت محصول می چرخد.

چگونه یک خبرنگار تجاری شویم؟

به عنوان یک گوینده، ابتدا باید بدانید که چگونه کلمات مختلف را تلفظ و تلفظ کنید. برای این کار بهتر است متن ها و فیلمنامه های مختلف را بخوانید.

برای افزایش حرکت به صدای خود، بهتر است کلمات را با صدای بلند بخوانید و این کار را بارها و بارها تکرار کنید. سعی کنید در این بخش احساسات خود را با کلمات خود بیان کنید. توجه داشته باشید که باید با صدای خود عمل کنید، بنابراین متن را نمی خوانید، بلکه متن را با صدای خود می سازید.

ضبط صدا؛ سپس چند بار به صدای خود گوش دهید و متوجه شوید که واقعاً چه عیب هایی دارید. به این ترتیب نقاط ضعف و اقدامات خود را که به شما در بهبود صحبت کردن کمک می کند، می شناسید.

بهتر است از صدای دیافراگم خود استفاده کنید صدایی که از دهان خارج می شود صاف و قوی می شود به شما توصیه می کنیم از صدای بینی استفاده نکنید

انجام تمرینات و تمرینات تنفسی؛ مثل این است که روی زمین دراز بکشی و نفس بکشی. این توالی اقدامات بر رشد صدای شما تأثیر می گذارد.

صدای بازیگران، افراد و حتی صداهای مختلف را تقلید کنید تا به صدای خود انعطاف‌پذیری بیافزایید.

در عمل خود به برندها و محصولات شخصیت بدهید. این موضوع ارتباط بین خود و متن و ارتباط بین مخاطب و تیزر تبلیغاتی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین می توانید از کلاس های مختلف گفتار و بیانی که وجود دارد استفاده کنید.

برای بهبود بهتر است موارد بالا را تکرار و تکرار کنید.

راهنمای سلامت بلندگو

گوینده ها معمولاً هنگام صحبت می نشینند و بعد ویرایش می کنند، در برخی موارد ایستاده هم صحبت می کنند، اگرچه ایستادن و نشستن بهتر از ایستادن یا نشستن به تنهایی است، اما صحبت کردن یکی از کارهای کم تحرک برای بدن است. عدم تحرک می تواند باعث مشکلاتی مانند: قند خون بالا، افزایش خطر بیماری قلبی و سرطان، افزایش احتمال چاقی، افزایش چربی و کلسیم در عروق قلب و غیره شود. مشکلات فشرده سازی و کمر، واریس، مشکلات قلبی عروقی و غیره؛ بنابراین بهتر است برای آسیب نرساندن به بدن و داشتن بدنی سالم به نکات زیر توجه کنید:

به ازای هر 20 دقیقه نشستن، 8 دقیقه ایستادن و سپس 2 دقیقه حرکات سبک توصیه می شود.

اگر مهلت ارسال و میزان کار اجازه این مدت را نمی دهد. بهتر است بین کارها بایستید و به آرامی حرکت کنید یا راه بروید.

ورزش هایی مانند:

کشش گردن و شانه ها؛

صاف بنشینید و بدون حرکت دادن شانه به سمت بالا، گوش چپ را به شانه چپ و بعد از 5 ثانیه گوش راست را به شانه چپ تغییر دهید.

چانه خود را نزدیک به سینه نگه دارید، پشت خود را صاف کنید و به آرامی سر خود را بچرخانید.

شانه های خود را به سمت گوش های خود بالا بیاورید و 3 ثانیه نگه دارید و رها کنید

تنش زیاد بدن:

صاف بنشینید، دست ها را پشت سینه به هم نزدیک کنید، فشار دهید و به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

دست چپ یا راست را به سمت سر بلند کنید و تا جایی که می توانید بدون آسیب رساندن به بدن به آن سمت خم شوید. خم شوید موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید و در سمت دیگر تکرار کنید.

کف دست خود را بالا بیاورید و خود را به سمت بالا بکشید تا ستون فقرات شما نیز کشیده شود.

حرکات کششی و ورزش گویندگی ویدیو تبلیغاتی زهرا شیراحمدی:


سعی کنید اسکات کوچک را در حالت ایستاده از روی صندلی انجام دهید و 10 بار تکرار کنید.

بایستید، سپس پاشنه های خود را از روی زمین بلند کنید. به آرامی خود را روی زمین پایین بیاورید و این کار را 10 بار تکرار کنید. این برای کشش عضلات پا مفید است.

زانوی راست یا چپ خود را خم کرده و به سمت سینه خود بکشید. دست ها یا دست های خود را دور پاهای خود بپیچید و تا حد امکان به بدن خود نزدیک کنید. این کار را برای هر دو پا تکرار کنید.

پای راست خود را روی زانوی چپ قرار دهید و سپس پای راست خود را با دست فشار دهید. این کار را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

مراقب تمام تنش و فشاری که در تمرینات فوق وارد می کنید باشید تا به بدن شما آسیب نرسانند.