در این نوع صرع هیچ هشدار یا نشانه قبلی وجود ندارد، فرد به صورت ناگهانی عضلاتش سفت می شود و نقش بر زمین می شود، به صورتی که از گلوی فرد صداهایی خارج می شود و بدنش سفت می شود و برعکس دو نوع صرع دیگر فرد روی زمین می افتد، بعد از این که چند ثانیه گذشت بدن فرد تکان های غیر ارادی از خود نشان می دهد که حدود 1 تا 2 دقیقه به طول می انجامد. از این رو اطلاع از انواع مختلف تشنجها و تفاوتهای ببین حملات صرعی و غیر صرعی کار آسانی نمیباشد. ام اس یک بیماری با علائم غیرقابل پیش بینی است که شدت آنها می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. علائم تب تشنج می تواند از خفیف تا شدید باشد. بنظر متخصصان بیماری صرع درمان پذیر است و طول درمان صرع بستگی به نوع آن دارد که از دو تا پنج سال به طول می انجامد. در صورتی که هر یک از این علائم را در خود می یابید و نگران آن هستید که ممکن است مربوط به ام اس باشد، با پزشک خود تماس بگیرید. در حالی که علائم اولیه آن برای برخی افراد عبارت از بیحسی و بیحالی است، موارد شدید آن می تواند همراه با فلج، کاهش بینایی و کاهش عملکرد مغز باشد.

اقدام بموقع برای درمان صرع شما را قادر میسازد اثرات صرع را بهتر درک کنید و بتوانید با آن کنار بیاید. مقصود از بکارگیری درمان های دارویی ( داروهای ضد صرع ) ، کاهش تعداد دفعات حملات تشنج یا قطع آن بدون ایجاد هر گونه عارضه جانبی و تهدید سلامت بیمار می باشد. درمان با داروی ضد تشنج معمولا با طبیعی شدن سیر حال نوزاد قطع می شود. این افراد اغلب در هنگام ایستادن و حرکت کردن در سر خود احساس سبکی و عدم تعادل دارند و گزارش می کنند که گویی محیط اطرافشان در حال چرخش است. سالمندان، کودکان در حال رشد و زنان باردار بایدر مصرف داروها دقت کافی را داشته باشند. تغییرات ساختاری ناشی از عارضههای ژنتیکی مانند توبروس اسکلروزیس یا نوروفیبروماتوز که بر رشد مغز اثر میگذارد. گاهی اوقات جراحی مغز می تواند منجر به تغییرات شناختی شود. این درمان دارویی ممکن است طولانی مدت انجام شود و یا بعد از یکی دو سال با تشخیص متخصص مغز و اعصاب کم یا قطع شوند. صرع معمولاً پس از تشنج اول با داروی شیمیایی روزانه درمان می شود، اما در افرادی که دارای ریسک بالا هستند، درمان دارویی میتواند پس از تشنج اول آغاز شود.

در صورتی که امواج صرعی از قشر مغز تا دیانسفال پیشروی کنند، ناگهان این امواج به هر دو نیمکره منتشر خواهند شده (انتشار ثانویه) و بیمار علائمی مانند صرع بزرگ را نشان خواهد داد. ابسانس تیپیک که قبلاً به عنوان تشنج پتی مال از آن یاد میشد: چند ثانیه طول می کشد به عنوان یک تشنج ژنرالیزه تقسیم بندی می شوند شروع ناگهانی و ختم ناگهانی دارد که حدوداً ۲۰ ثانیه یا کمتر طول میکشد دو نوع تظاهر اساسی دارد ۱ خیرگی به صورت کاهش سطح هوشیاری که ممکن است از نظرها دور بماند و به همین علت آن تشنج ابسانس یا مخفی می گویند ۲ در نوار مغز این بیماران نوعی امواج ژنرالیزه کمپلکس دیده می شود که برای تشخیص تیپیک می باشد گاهی اوقات در کلینیک پس از انجام یک تستی به نام تست هایپر ونتیلاسیون که در آن از کودک می خواهیم که به مدت ۲ الی ۳ دقیقه تنفس تند انجام بدهند این حمله تحریک می شود. بنابراین، کارشناسان پیشنهاد میکنند که MWE کاهش میل جنسی را تجربه میکند از پزشک خود بخواهد آزمایشی را تجویزکند که سطح تستوسترون زیستی آنها را تعیین کند. در بیماری ام اس هدف این حملات، غلاف میلین یا پوشش محافظ سلولهای عصبی است که نتیجه آن، ایجاد اختلال در عملکرد عصب، و در نتیجه کاهش کارایی مغز و نخاع است.

حدود 80 درصد از افرادی که در مراحل اولیه بیماری ام اس قرار دارند دچار خستگی بسیار زیاد و غیرقابل توضیح هستند و به این دلیل، خستگی یكی از شایع ترین علائم محسوب می شود. خستگی مزمن هنگامی رخ می دهد که اعصاب موجود در نخاع تخریب شده باشند. در زمان مواجه با شخصی که دچار صرع شده چه اقداماتی را نباید انجام داد؟ عضلات فک قوی ترین عضله بدن است که در موقع تشنج دچار انقباض می شود. درصورتی که در تحصیل، کار یا روابط خود دچار مشکل هستید از نهادهای حمایتی کمک بگیرید. همچنین ممکن است با این اقدامات بیمار دچار خفگی شود. اما هر فردی که تشنج داشته باشد صرع ندارد برای مثال برخی از افراد با محرک های خارجی مانند مشاهده اجسام نورانی و چشمک زن مانند تبلیغات مغازه ها یا آژیر پلیس به تشنج دچار می شوند. امکان آسیب در سر و یا استخوان ها در زمان افتادن یهویی شخص وجود دارد. در خانواده ای که صرع در یکی از فرزندان تشخیص داده می شود، احتمال وجود صرع در فرزندان دیگر در قیاس با خانواده ای که به این بیماری مبتلا نیستند، اندکی بیشتر است.