رشته فیزیوتراپی یکی از رشته هایی است که زیر مجموعه رشته های تجربی در گروه پیراپزشکی دانشگاه محسوب می شود. شاید همه ما بخش فیزیوتراپی را در کلینیک ها و بیمارستان ها دیده باشیم و بدانیم چه کسی و چرا به فیزیوتراپیست مراجعه می کند. اما فیزیوتراپی دقیقا چیست؟ فیزیوتراپی راهی برای درمان بیماری ها و اختلالات عصبی، عضلانی یا اسکلتی است. فیزیوتراپیست در واقع کسی است که با استفاده از ماشین آلات، برق، تمرینات دستی یا ورزشی و سایر عناصر فیزیکی سعی می کند به فرد بیمار کمک کند تا مهارت های لازم را بازیابی کند. توانایی های عصبی، عضلانی یا اسکلتی.

فیزیوتراپی یکی از رشته های پزشکی است که هدف اصلی آن پیشگیری و درمان بیماری ها، افزایش سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است. اگر بخواهیم از منظر لغوی به این کلمه توجه کنیم فیزیو به معنای جسمانی است. روش های فیزیولوژیکی و درمانی درمان.

در آزمون چه دروسی را برای قبولی در رشته فیزیوتراپی بخوانیم؟

رشته فیزیوتراپی متعلق به زیر گروه یک است. این تخصص بخشی از پزشکی و پیراپزشکی است. به همین دلیل مطالعه و تسلط بر دروس زیست شناسی و شیمی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی همراه با آزمون عملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین این رشته نسبت به سایر رشته های پزشکی بدون استرس است. علاوه بر این، به دلیل رشد این بخش، بازار کار اشباع نشده است. فیزیوتراپیست ها درآمد خوبی دارند. فیزیوتراپیست ها می توانند خوداشتغال باشند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

یکی از معایب این رشته حجم بالای منابع آموزشی است. دانش آموزان باید در طول تحصیل از استاندارد بالایی در یادگیری برخوردار باشند. همچنین در زمینه فیزیوتراپی، فیزیوتراپیست ها از بدن خود برای درمان بیماران استفاده می کنند و این امر در درازمدت می تواند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند. به همین دلیل، ورزش اغلب توسط فیزیوتراپیست ها توصیه می شود.

رشته فیزیوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

باید بدانید افرادی که بیشتر به بخش فیزیوتراپی مراجعه می کنند، افراد مسن و میانسال هستند. بنابراین باید صبور باشید و واقعاً علاقه مند باشید. به عنوان یک فیزیوتراپیست، شما با بیمار در بخش فیزیوتراپی تنها نیستید. بلکه باید با توجه به سابقه بیماری و ناراحتی بیمار توضیحات لازم را برای تمرینات داخلی و همچنین مراقبت از قسمت آسیب دیده ارائه دهید.

با توجه به کار سخت و طولانی مدت بدن، آمادگی جسمانی، سلامت عمومی و وضعیت مناسب اسکلت و عضلات فیزیوتراپیست مورد نیاز است. این کار به دقت و توجه بالایی نیاز دارد. زیرا انجام اشتباه می تواند عواقب جبران ناپذیری بر زندگی بیمار داشته باشد.

برای گذراندن دوره فیزیوتراپی چه دوره هایی را باید بگذرانیم؟

دوره لیسانس فیزیوتراپی چهار ساله است و در این دوره تاکیدی بر فیزیوتراپی نیست. دوره های پایه فیزیوتراپی در چهار بخش دوره های عمومی، دوره های پایه، دوره های تخصصی و کارآموزی ارائه می شود. در این دوره دانشجویان فیزیوتراپی 135 واحد درسی می گیرند که شامل;

در ریاضیات چه اتفاقی می افتد؟


فیزیوتراپی یکی از رشته های توانبخشی است که به فیزیوتراپی نیز معروف است. به این ترتیب بدون استفاده از هیچ دارویی، بلکه تنها با استفاده از تمرینات اصلاحی یا گرما، مشکلات عضلانی و استخوانی انسان بهبود می یابد.

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی عبارتند از:

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی علوم تشریحی، فیزیوتراپی، فیزیوتراپی ورزشی، فیزیولوژی، فیزیک پزشکی، مدیریت توانبخشی، ارگونومی، سلامت سالمندان، کلیه کارشناسی های پزشکی، فیزیوتراپی ورزشی.

به عنوان فارغ التحصیل فیزیوتراپی، در چه مشاغل و صنایعی می توانیم کار کنیم؟

نقش اصلی فیزیوتراپیست درمان بیمارانی است که به دلیل تصادفات، آسیب های ورزشی، جراحی های عضلانی و استخوان آسیب دیده اند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مطب خصوصی یا در بیمارستان های دولتی مشغول به کار شوند. سازمان های بهزیستی، کلینیک های توانبخشی، سازمان های هلال احمر و سازمان های مرتبط با توانبخشی از دیگر مراکز اشتغال فیزیوتراپیست ها و همچنین فرصت های تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها هستند.

مطالعه از منبع: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-فیزیوتراپی-شیراز