کدام چاپگرها برای چاپ عکس مناسب هستند؟

گرفتن عکس و مشاهده آنها در گوشی هوشمند یا کامپیوتر بهترین راه برای یادآوری خاطرات خوش گذشته است. اما هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید این خاطرات را با دستان خود لمس کنید. برای تجربه چنین حس شیرینی به یک چاپگر عکس رنگی مناسب نیاز دارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است. با ما همراه باشید تا با بهترین چاپگرهای عکس موجود در بازار در سال 2022 آشنا شوید.

آیا چاپگر جوهرافشان یا لیزری برای چاپ عکس بهتر است؟

عملکرد پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان در چاپ عکس یکی از مهمترین ملاحظات خریداران قبل از خرید چاپگر است. اولین و مهمترین سوالی که قبل از خرید چاپگر باید به آن پاسخ دهید این است: آیا یک چاپگر اختصاصی برای چاپ عکس می خواهید یا دستگاهی همه کاره می خواهید که بتوانید از آن برای چاپ عکس های دیجیتال خود استفاده کنید؟

پاسخ روشن به این سوال به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید و در صرفه جویی در هزینه به شما کمک کند. اما اگر بخواهیم پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان را در کنار یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که در صورت استفاده از جوهر و پودر مناسب برای چاپ عکس، پرینترهای جوهرافشان گزینه های بهتری برای چاپ عکس هستند. اما اگر می خواهید اسناد اداری را با سرعت و دقت رنگی چاپ کنید، چاپگرهای لیزری رنگی برند اچ پی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تصاویر چاپ شده بر روی پرینترهای جوهرافشان به دلیل جوهر استفاده شده در این دستگاه ها از کیفیت بالاتری نسبت به چاپگرهای لیزری برخوردار هستند. البته باید بدانید که پرینترهایی که با کارتریج رنگدانه کار می کنند، از طرف دیگر عملکرد بهتری نسبت به چاپگرهای مبتنی بر جوهر دارند.

رابطه بین کیفیت عکس و کاغذ چاپگر بهترین کاغذ برای چاپ عکس چیست؟

نوع و کیفیت کاغذ استفاده شده در چاپگر تاثیر زیادی بر کیفیت عکس های چاپ شده دارد. بستگی به این دارد که چگونه از عکس های خود استفاده کنید و از کیفیت آنها چه انتظاری دارید. نوع کاغذی که انتخاب می کنید نیز متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک عکس را قاب کنید. استفاده از کاغذ براق انتخاب خوبی نخواهد بود. زیرا عکس های براق پشت قاب های شیشه ای نتیجه خوبی نمی دهند.

کاغذهای گلاسه اولترا، درجه یک و حرفه ای بهترین کاغذ ممکن برای چاپ عکس هستند و کیفیت عکس های چاپ شده روی آنها فوق العاده بالاست. اما اگر به دنبال کیفیت بسیار بالا برای عکس های خود نیستید، کاغذ گلاسه استاندارد انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

بهترین چاپگرهای عکس خانگی و حرفه ای کدامند؟

اچ پی و کانن دو نمونه از بهترین برندهای دنیا در تولید چاپگر هستند که محصولات باکیفیت را به بازار جهانی عرضه می کنند. در بین محصولات مختلف این دو شرکت معروف، چند نمونه از بهترین چاپ عکس عبارتند از:

چاپگر جوهرافشان حرفه ای Canon imagePROGRAF PRO-1000

Canon imagePROGRAF PRO-1000 در لیست پرینترهای جوهر افشان حرفه ای برای چاپ عکس قرار دارد. کیفیت چاپ این دستگاه 1200*2400 dpi می باشد و همچنین از فناوری چاپ FINE Canon بهره می برد. این چاپگر تک کاره به همراه کارتریج های جوهر PFI-1000 Canon با ظرفیت 80 میل و قابل اتصال به شبکه و وای فای عرضه می شود. فی می تواند

چاپگر جوهر افشان عکس HP ENVY 6055

اگر به دنبال یک چاپگر خوب با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، چاپگر HP ENVY 6055 بهترین انتخاب برای شماست. این دستگاه یک چاپگر خانگی مناسب برای چاپ عکس است و یکی از پرطرفدارترین پرینترهای جوهر افشان موجود در بازار است. وضوح چاپ رنگی این دستگاه 1200*4800 dpi و چاپ سیاه و سفید نیز 1200*1200 dpi می باشد.

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320 یک چاپگر چندکاره است که به شما امکان چاپ عکس های با کیفیت بالا را می دهد. این دستگاه با ورودی کاغذ 100 برگ، قرار دادن کاغذ را به چاپگر آسان می کند.

علاوه بر کیفیت چاپ بالا پنل کنترل لمسی چاپگر همه کاره Canon PIXMA TS8320 نیز تجربه لذت بخشی را برای کاربر فراهم می کند. مزایای دیگر از ویژگی های این چاپگر محبوب می توان به گزینه چاپ دوبل اشاره کرد. و امکان ارسال دستورات از طریق الکسا یا دستیار گوگل.

HP Color LaserJet Pro M454dw Farblaserdrucker

چاپگر رنگی تک کاره HP Color LaserJet Pro M454dw یکی دیگر از پرینترهایی است که برای چاپ عکس مناسب است و قابلیت اتصال به وای فای را دارد. سایز چاپ این پرینتر لیزری A4 بوده و قابلیت پرینت دوتایی یکی از مهمترین مزیت های این دستگاه می باشد.

پرینترهای لیزری Canon imageCLASS MF445dw

Canon imageCLASS MF445dw یک چاپگر لیزری چند منظوره است که قابلیت اسکن، فکس، چاپ بی سیم و کپی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد. ظرفیت سینی کاغذ این دستگاه 250 برگ و ظرفیت چاپ ماهانه 80000 برگ می باشد. اگر به دنبال یک چاپگر مناسب برای چاپ عکس هستید که امکان چاپ دو نسخه را نیز به شما بدهد، Canon imageCLASS MF445dw یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

چاپگر لیزری رنگی HP Color LaserJet Pro Multifunction M479fdw

از دیگر پرینترهای مناسب برای چاپ عکس می توان به چاپگر All-in-One HP Color LaserJet Pro M479fdw اشاره کرد. این پرینتر لیزری چند کاره دارای سرعت چاپ 27 صفحه در دقیقه است و امکان چاپ از هر دو طرف را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر چاپ دو طرفه، چاپ خودکار نیز از دیگر مزایای مهم این دستگاه است.

اخرین حرف

در مقاله ای که خواندیم پرسیدیم بهترین چاپگر برای چاپ عکس چیست؟ و ما پاسخ دادیم که چاپگرهای جوهرافشان برای این کار بهتر هستند. چاپگرهای ارائه شده در این مقاله تنها تعدادی از پرینترهایی هستند که برای چاپ عکس مناسب هستند. اگر به دنبال گزینه های بیشتری برای مقایسه و خرید نهایی خود هستید، به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ادامه: https://avafarhang.com/which-printer-is-good-for-photo-printing/